ZenZo Yoga

yin yoga

Met de Yin Yogalessen leer je diep te ontspannen, gewrichten, banden en pezen soepel te houden/ maken en de energiebanen in je lichaam in balans te brengen.

Yin Yoga is een serie grondoefeningen waarin de spieren ontspannen blijven. Doordat de houdingen tijdens Yin Yoga lang (gemiddeld 3 tot 5 minuten per houding) worden aangehouden en er geen spierkracht gebruikt wordt, werkt Yin Yoga herstellend op fysiek en meditatief op mentaal niveau. Fysiek stimuleert Yin Yoga bindweefsel, zoals banden en kraakbeen, door er voor een langere tijd een zachte spanning op te brengen. Hierdoor bereik je een maximale beweeglijkheid van de gewrichten. Het meditatieve aspect ondersteunt het ontwikkelen van mindfullness en werkt kalmerend. Je kunt ervaren hoe je weerstanden in je lichaam en geest los kunt laten, door te ademen en steeds dieper te ontspannen.

Voor wie is Yin Yoga geschikt?

Yin yogalessen zijn echt een cadeautje voor jezelf! Niet zweten, niet presteren, maar jezelf er volledig laten zijn zoals je bent. De lessen zijn geschikt voor iedereen, met of zonder yoga ervaring. Mensen met, stress gerelateerde klachten, zoals vermoeidheid, burn-out en/ of blessures en mensen met een zittend beroep kunnen hier veel baat bij hebben.

Bij de nek, schouder en rug yoga doen we o.a. oefeningen op de Critical Alignement strip, deze strip ondersteunt en corrigeert de stand van de schouders, de hele wervelkolom en het bekken. Het effect hiervan is dat de vrije doorgifte van beweging wordt gestimuleerd en dat hierdoor klachten (kromme boven rug, stijve schouders, gespannen onderrug en gevoelig voor overbelasting) worden verminderd.

Voor wie Nek, Schouder en Rug Yoga geschikt?

  • Als je puur lichamelijke klachten hebt die uitgaan van de wervelkolom: rugpijn, nekpijn, whiplash, RSI (CANS), pijn aan de schouders, hernia, bekkenklachten maar ook aan de wervelkolom gerelateerde klachten in armen en benen, zoals uitstraling, pijn of krachtverlies.
  • Als je stress gerelateerde klachten hebt zoals ademhalingsstoornissen, vermoeidheid en burn-out.
  • Of als preventie ter verbetering van de houding of ‘gewoon’ niet lekker in je vel zitten.
Nieuw

Workshops

Bekijk welke workshops wij geven!

Lesrooster